2010. November 9. 4:08 PM Kedd ( Flight time: 1:36 , Type: Bell 206 Jet Ranger )
Hírek
- Igeeen. Ma debütáltam a Chiccoban waze. Elkezdtem a repüléseket.
- Tix szóvá tette, hogy kibloggoltam, de azért elkezdete áldásos közremüködését a blog szerkesztésében - köszönöm neki
- a Bankár megpróbált bereggelni egy kommentet, ami saját állitása szerint kedves volt és konstruktiv. A blogspot meg kidobta valami udvariatlan üzenettel... - ujra játszás?
- Zsocc próbából reggelt egy kommentet, és neki meg waze müködött - igaz, hogy Ö a Gleccser Lesröl próbálta meg Austriából, ami ugye nagyrészt Európa versus Magyarisztán ( ahol a Bankár ücsörög ) - kösz.
- az autón kisebb korrekciós mütétet kell végrehajtani holnap, mert olyan hangot hallat fékezés közben, mint amikor a husdarálóba csavar hullik - erröl majd beszámolok
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiSuqB7K5Qd4uXuFVarvRoZYijZSii3NUdwHKUrb1eMYr8MVRtG4KErygS8EIG-F9Kh5GDNm02CYySSYFTVDCkNxYXdg_QADKdS4-bWMwNv3rRM9JudP1Fgb78ljsg7qKlTUFCQOnF9zfU/s320/IMG_0320.jpg)
Éjszaka nem aludtam jól. Nem tudom miért. Illetve...
Az utolsó mondatok, pl. villany szerelö:
- Ez itt akkor a fázis.. illetve... ( Haha és bocs. )
Nem voltam edzésen, mert lusta voltam. A VRC fittnessröl annyit kell tudni , hogy este 11 -ig van nyitva, szerintem, ha f4-ig nem érsz oda, már csak 8 után szabad menni. Egyébként a nagy Budapesti MoM Wellness is pont ilyen, a vállalati bérletesek miatt f5 és 8 között egy horror.
Tegnap meg 8 után nem volt kedvem elindulni, ti. genya hideg volt, meg mert filmet néztem.
Visszatérve az eredeti problémára, ha 2-3 napig nem futok vagy mozgok, akkor utána nem alszom jól, hanem elkezd járni az agyam. Ezt tetézte a f5 körül érkezö sms, ami bár nem csilingelt, mert már kikapcsolom a hangot, de zizegett - a franc essen bele az iPhone-ba.
Tíztöl repültem, no stressz, 8:30 -ra mentem a Chiccoba. Szereztem informaciot, melyik légijárművel fogok majd haladni, szereztem egy nyomtatót, kinyomtattam a meteort.
Itt jegyzem meg, hogy Clayton igéretével ellentétben, aki napsütést prognosztizált mára, esö, alacsony felhö alap, és 4 fok ami várt rám. Holnapra is napsütést igért , na kiváncsi vagyok.
Adtam egy kis pénzt Lynnek, aki bár nem fiatal, de a pénz akár csak virtuális értkezésére is kinyilik mint a tavaszi virág esö után és fiatalodik is hirtelen 5-10 évet. LoL.
Ezek után szereztem a repülö térröl egy diagrammot, jobb ha legalább nagyjából van fogalmunk arról hol is vagyunk. Ezt aztán megpróbáltam lekicsinyiteni a szolgálati fénymásolóval, amihez min. kellett volna egy programozói szakvizsga. Ez csak részlegesen sikerült, eztán feladtam.
Mindegy Clayton ugyis összefirkálta...
Az avianikában nem jártas hallgatóság kedvéért elmondom, hogy a repülö és a helikopter nem az aerodinamika miatt repül, hanem a papirok miatt, ami vagy már a fedélzeten van, vagy a pilótának kell elöállitania a repülés elött. Ezen igazságot mi sem egyszerübb bizonyitani, ha nincs papir, a szerkezet nem repül... tehát ha van papir, akkor ettöl repül.
- Miért is modtam ezt el?
A világ ezen felén elö kell álllitani egy un. Weight and Balance sheet-et, ahhoz, hogy a szerkezettel lehessen repülni. Lényegében ki kell számolni nem borul e fel a cucc vagy esik hanyatt vagy orra, ha felesik a levegőbe, mind ez a suly elosztás miatt...Ez egyébként a forgó szárnnyal bíró szerkezeteknél kritikusabb, mint a repülöknél..
Na ezt a W / B sheet-et előre leprogramoztam egy xls.-ben és igy a lehetö legkevesebb munkával elöállitottam és az erre rendszeresitett papirra vetettem.
Mert az emberi lustaság bár határtalan, de mindenképen hasznos.
Erre egy közelmultban történt eset a legjobb példa, amikor is nem mondtuk le a B. Tv-t, bár a T-Home bekötötte az IP tévét. Ami pont fél napig müködött, azóta, kb. 2 hete nem annyira. A lustaság itt is meghozta a maga gyümölcsét, back up rendszernek ott maradt a B. Tv, igy van mit ( nem ) nézni a családi birtokon.
Aztán megvártam, amig megjön Clayton. Láthatólag melegség öntötte el a szivét, hogy nem a puszta seggemre ücsörgök ott és várom, hanem felkészülten.. Hiába , a MAX-os iskola..
Felmentünk a board roomba, briefingelni, Clayton kicsit összefirkálta az airport digrammot és pedig okosakat kérdeztem.
Kis pisi, egy két aláirás itt - ott pre judis, majd irány a hangár, ahol tüzetesen átvizsgáltuk a verdát. Kicsit aggasztónak tartottam, hogy éles szemmel ( good eye ) rögtön találtam a motor térben , meg itt ott egy két kábelt, ami szét volt huzva. Ezért aztán bevéstem magamban a local szerelöknek néhény rossz pontot és magamnak meg beirtam a gyors memóriába, hogy itt bizony
s o h a de soha ne bizz meg a szerelökben!!!
Ekkor már persze esett, és kurva hideg volt. Láttam amint Andy ( ö a legöregebb oktató, a canadai hegyi helikopterezés dojenje - a szerk. ) egy kicsit nagyobb körturára indul a hegyekbe, akkurátusan bepakolt hátulra egy szörme kabátot, - olyat amiben a Malamutokat küldik a Yukonon -, egy hótaposót, meg egy hálózsák szerü cuccot, mint késöbb kiderült - parka.
Meg is állapitottam, hogy nem volt hibás elgondolás a LaFuma pehely hálózsák beszerzés ( extrem -25 C ) pont erre való hivatkozással...
Beültünk, bénáztam kicsit a sisakkal, a szemüvegemmel, az ajtóval, mert persze nem akartam bebaszni , mint a klozett ajtót, és hajrá. Check list, start up, gyia.
Amikor beülsz egy helikopterbe egy fazon mellé, ugy hogy nem repültél még vele, az mindig egy nagyon kritikus momentum. Mert egy helit hihetetlen gyorsan össze lehet törni, a hajtómüves cuccban pedig pillanatok alatt lehet 2-300 ezer dollár kárt csinálni. Clayton jól viselte az elsö egy percet.. Mert az elsö egy perc alatt azért az kiderül nagyjából, hogy mekkora barom az ember.
Még felszállás elött látszik sok minden abból, ahogy mozogsz a kabinban, de amikor egy helioptert elveszel a talajról, és kb 1-2 perc mulva felszállsz, kb. 70-80%-os pontossággal már be lehet lőni , mennyi igaz abból, amit eddig az ember mesélt... és még egy dolog, amit csak a Bristow Academy-n eltöltött 5 hónap után láttam világosan:
Az alapjaid, amire aztán mindent ráteszel majd, azok mennyire alaposak. Késöbb ez lesz az , ami akár az életedet is jeletheti - ha majd baj van.
Kb. 10-15 percet mentünk Keletnek, elértük a Fraser folyót, mellettünk a Summil hegy, gyönyörű. Clayton elöállt az elsö kunszt feladvánnyal, tegyem le a folyó torkolatánál a homokra a cuccot, valahol, ahol én jónak látom. Trükkös kis feladat. Ismeretlen terep, ismeretlen adottságok, ismeretlen talaj viszonyok, jóóóó. Innen dobtunk még egy kört, majd kerestünk egy "confined areat". Ez a kunszt az, amikor nagyon kicsi helyre, általában magas fákkal körül véve ( na itt aztán geci magas fák vannak ) be kell játszani a bringát, lehetöleg ugy, hogy onnan még ki is tudjunk szabadulni, ill. hogy mindenki boldog legyen és elégedett. Bejátszottam. Ihhihhhiiii.
Itt aztán , a folyó torkolatánál egy szigeten, magas fákkal körülvéve, izegtünk mozogtunk kicsit.
Evvel lehet ellenörizni, mekkora barom valaki és nem cseszi-e oda a helikopter farkát, ami ugye kilóg hátra és ezt a kezdö majmok hajlamosak figyelmen kivül hagyni..
Innen jöttek az autorotálgatós kunsztok. Hozzá nem értö hallgatóimnak erról csak annyit, hogy a helikopter, ha elromlik benne a motor, nem esik le ( azonnal ), hanem evvel az un. autorotálással le lehet juttatni egy kvázi biztonságos leszálló heyre ( vagy a katasztrófa szinhelyére ) anélkül, hogy ugy zuhanna, mint a kö.
- Tudod, van annak a fának a virága - ami az Avatarban is van - ami amikor esik lefele, akkor pörög fölül rajta valami és ettöl nem zuhan.. Na valahogy igy.
Nyilván ezt még fogjuk kicsit csinálni, mert minden kurva vizsgán evvel csesztetik az embert..
Ezek után elmentünk délnek, a folyó felett, majd a repülőtér felé vettük az irányt. Amkor A. fölé értünk, akkor láttam meg A.-ban, egy domb tetején egy akkora Sikh templomot, vörös réz kupolákkal, hogy elakadt a lélegzetem.
Erröl lesz holnap kép szerintem, de csak a levegöböl jön ki jól.
Innen simán ment minden, leszállás, megállitás, stb. Kis téblábolás, papir munka.
Networking.. Nem mentem a Starbuckba szendvicset enni, mert tegnap egész este fájt a gyomrom a délben elfogyasztott SB szendótól. Kiváncsi vagyok mi lehet benne.
Gondoltam elmegyek a VRC fittness melletti japan kajáldába, ami a multkor már bevált, de kedden zárva. Maradt az auto szerelö, idöpont egyeztetetés után, holnap 1 PM, és a tonhalas sali itthon, pirítóssal. Kímélö dieta.
Meg egy O'Doul's sör, amire itt az van irva, hogy 0.5% alkohol. 1 ampulla. Ennyit már birnia kell a rendszernek.
Este meg edzés. Holnap meg ujra Claytonnal, aki amugy 1,5 héten belül huz Austráliába tüzet oltani.
Orgy (c)