2010. November 10. Szerda 7:33 PM ( Flight time: 2:00, Type: B206 )
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg1PpWQHU7uLdGpiHARP-7TKyUcDEtGkpWqyxNClitdV4L9kCPTOPZUWQUQynhqYjJX9cDet_GqGkS3mp3ThL3bjlPjre2SS85V4MIhYLtCkH4oT1iT5xB1VqzfFVvYHzHRwnIWJwb-ZE4/s320/IMG_0327.jpg)
A mai nap undokul kezdödött. 3 sms, 2 nem fogadott hívás, kb 4 órakor reggel és üzenetek, az azonnali otthoni kapcsolat felvétel szükségességéröl.
Na ez az, amiböl tudod, hogy a reggeled el lesz cseszve. De nem teheted meg, hogy kibannolod a rendszerböl a kommunikációt... Sux.
Reggel 8 órára megjött az összes roszz hír, illetve azt hittem, ugyhogy irány a Chicco. Clayton jelezte, hogy induljunk hamarabb. Jó. A hangárban tüzetesen átnéztük a bringát, ami mára persze kis ellenörzö kviz játékká alakult, ahogy erre számitani lehetett.
- Ez mi, az mi? Ujabb kis ajtó kinyit, na és itt mit nézünk meg, stb.?
Kiváló, napsütéses, kirobbanóan szép idö volt. Ezért aztán irány a hegyek. A mai menü, ami a Canadai vizsgámat késziti elö - kisebb müszeres bohóckodás, steep turn / fordulni jobbra - balra 360 fokot, jó nagy konstans bedöntéssel, közben nem esni kelni /, deviation.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjloTDpcAvoiIlbUU98JZ52f2daoCrbDKbBalTaLhMunYVVsjUmooQifujb4tHIlzanV7cSr8wXJjIs5aexqHt-6zekvnTGaCZrZWKUn1a8yDa_bQ9a5pPMCmU0qUd-sxKMdDg02YAnS1Y/s320/IMG_0321.jpg)
Deviation, az annyi:
- Na ecsém itt szar az idö, ugyhogy akkor A helyett megyünk B-be, improvizálj, találj oda.
Amikor bevégeztük azt a kis deviation bulit, egy völgyben találtuk magunkat, kb 4.000 feet magasan / kb. 1.400 m - a szerk. /, ahol is ujabb feladat várt, Clayton jelezte,hogy ö most egy vizügyi szaki és vizmintát kell vennie, legyek kedves a folyó parton találni egy helyet, ott leszállni.
Pisálnia kellett amugy, mint késöbb kiderült. :-)
Itt aztán megtapasztalhattam mitöl is más a hegyekben bohóckodni, mint a szuper sik Floridában. Nagyon nagyon más. Kinéztem egy finom kis homokos placcot a folyó szélén, mert amugy merö szikla volt az egész terep. Megkaptam az elsö leckét, mi az amire figyelni kell a hegyekben, elcsesztem kicsit az elsö leszállást, elkezdtük ujra, másodszorra jó volt. Clayton bevallotta az igazi okát annak, miér is akart kiszállni , azon kivül, hogy az iPhone-omra képeket csinál. Mint elöbb jeleztem.. pee...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEink9vRrLD6NBllpOzJRA_SB0SSX7FOpJgczarzxXlI74bFeZ-QTikCe4JQ2pY9DHhbSd655DQG7WNHblxPvhVZ3dI-CfcTdcu-ckAORAJ_uNu1HtjUCyz3qH0MKyZqNlgGTWuzjhjvUXw/s320/IMG_0335.jpg)
Már mentünk is tovább. Vissza fele, a völgyben Délnek. Éreztem, hogy megint meg akar szivatni, és lehuzza a gázt még a völgyben, és vigyorgó tekintettel elsüti:
- Simulated engine failure! Baszd meg. De azért jó arc.
Nehéz döntés volt, elöttem szar volt, hátam mögött meg a hegyek. Kiértünk egy nyilt terepre, elsösorban ennek a kis akciónak az eredménye képpen. Itt aztán, volt néhány igazán ferde placc, ez a következö játék része , a slope landing. Ferde talajra leszállni. Ez nem annyira eccerü, mint látszik, mert ha a helikopter ferdén áll, egyrészt kurvára fel akar borulni, másrészt a rotor alkalmasint ferdesége miatt nem annyira akar sem le, - sem fel egyenesen menni. Hozzá nem értöknek szerintem szakmailag ennyi elég.
Miután elöfordulhat még, hogy az olvasóim egyszer helikopterrel terepen dolgoznak, itt mondom el gyorsan azt a 3 szabályt, ami a járó helikopterböl való ki -és beszállást irja le:
- a helikoptert mindig szemböl vagy maximum oldalról közelitjük meg, ugy hogy a soför lásson
- a fejünket lehajtjuk ( mint a filmekben ) és semmit de semmit nem emelünk feljebb, mint a vállunk magassága
- ha ferde talajon szállt le a madár, hegynek le szállunk ki és hegynek fel szállunk be
Na most már jöhettek Helki Sky-zni.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhbMFrdvtt6FB2t8-xXviOJpiYOJ3NREiDUk4Q9ReZd-yZWDx-4LYxKDnPWrZ-F_EsOxXErc-3Kb35KNiMK-rWH6f_D5xvaAurqsat3HHRf7iWZOz8L3YwKU_pcVdPxSzO6dlGV1zKer4I/s320/IMG_0322.jpg)
Vissza a bázisra. Minden jó volt. Állat volt a mai nap. Közben azért kiderült néhány dolog, ami megerösitette bennem az elmult kb. 1 év tapasztalatát, mi szerint:
Soha nem tudhatod, hogy akivel találkozol, késöbb, még mi jót vagy rosszat tehet neked az életben. Még ha azt hiszed vagy ugy is látszik, hogy semmit, ez drága barátom még a feje tetejére állhat. Ugyhogy nagyon óvatosan kinek mit mondasz és kivel arcoskodsz...
Magyarázat: Miután Cathy a fönéni és föpilóta és minden tudás és hatalom birtokosa megkérdezte, hogy ma hogy ment a repülés, a következöt mondta:
- Hallom tegnap jól ment, és nagyon nagyra értékeled az oktatódat, Claytont szakmailag.
- Igen, mondom, örülök neki, hogy végre olyan emberrel repülhetek - a Bristows majmok után - akitöl igazán lehet tanulni...kis nyalás, csillogó tekintet.
- Igen, mesélte tegnap Clayton.
Hatás szünet, én kicsit értetlenül nézek a nöre, bár gondoltam reportolt Clay a fönökének..
- Clayton ugyanis a férjem, beszélgettünk rólad este... Mondja Cathy mosolyogva.
Basszus! Juuuj de nagyon kell vigyázni.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_-cxR1C6NuZSlGkP8jg-irrOYsuwKq-pt1vtGik3NhAV-zYQdREMB_k-b1ludwm0byRwnmEKfFpdb2yLge2e-sJ9UAdBzmN7DRXHNTCSrCe-75QIbEVyDiu0soWIhZiW7B5dYd0N5Mx8/s320/IMG_0323.jpg)
Gyorsan össze szedelödzködtem, elpasszoltam valami elméleti kérdezz felelek játékot a ground school-os macikkal közösen és elmentem az autót megjavittatni.
Közben kiderült - kicsit tán erösebb hangerövel, mint vártam - hogy ha a Gex a családi birtokon bekapcsolja a MacBook Pro Apple notebookját, ami ugye eleve maga az anti Krisztus, akkor a T-Home internet elmegy a picsába 2 napra.
És ezért is mi vagyunk a hibásak, meg a Steve Jobbs. Ugy hogy, miután leadtam az autót, kerestem egy internettel bíró kávézót, és online elvittem a rendszert odáig, hogy legyen net ujra a családi birtokon. Kicsit hülyén néztek rám, amikor nem látszott, hogy fülhallgató van rajtam és abba beszélek, nem pedig magamba.. Utálom azt a geci T-Home által a családi birtokra beépitett foss ZTE kinai modemet, amivel szivunk amióta csak az IP Tv-t beüzemelték.
Az autót 2,5 óra alatt megcsinálták, nem fájt jobban mint 350 CAD. Ez megint hihetetlen frappánsan, gyorsan és jól ment. Nem tartott sokáig, nem akartak lehuzni. Söt, nem cseréltek olajat a motorban, mert igaz, hogy a Montana computere egy ideje sir e miatt, de az ember mondta:
- Öreg autó, jó abban a régi olaj is. A computert meg resetelni kell.
A hét további részével kapcsolatban kisebb változások várhatóak.
3 napos ünnep lesz, ugy hogy preventive elkezdtem szervezni V.-be egy 2 napos kirándulást, komppal, autóval, péntektöl.
Erról online beszámolok reményeim szerint.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg4qnoCzTUUSWLKxgTl3415iAMUUgpSGx7KetrU6LnllXl209aYYjkfrcfIeLXAN-deyh7AwdErhCaaZtifwYY8ZohYxuXSeVGxre-fnG1VcP6Z9l_71uhJsChV2d0Ia9-cMhpQZE2eHtI/s320/IMG_0329.jpg)
Félre ne értsd, jól mutatsz abban a piros kv darálóban, de a táj amiket postoltál az gyönyörű baszker!!! Daki tábor fullos volt, de olyan story van Magyarisztán friss szülötteiről, hogy le se tagadhatnánk honnan származunk. Kellemes ünnepeket! :))))
VálaszTörlésKüld el a storyt e-mailben, megírom...
VálaszTörlés:-)
Biztos lesznek még képek, de csak jövö héten.