2010. november 26., péntek

Kis történetek - innen onnan, kommentek és vélemények

2010/XXIV. szám
November 26. Péntek 5:12 PM
Suction: 2.5
Flight time: 1:15 type: BH06
Idö: ESÖ, + 4 C

Ez a kép még tegnap készült. Jó rendesen esett másfél napig a hó. Izgalmas volt még a földi közlekedés is, itt mellettünk egy teherautó pl. nyomott egy leszurt rittbergert kb. 20 tonna faáruval.
Bent mesélte az egyik gyerek, hogy Ö pl. dolgozott kamion vagy teherautó soförként, amivel alkalmanként nagyon jól lehet keresni föleg az északi területeken, ha hajlandó vagy odamenni.
A teherautó fel volt szerelve egy GSM mobil telefonnal, ami okosan össze volt kötve a fedélzeti komputerrel. Ha bármelyik kerék megcsuszott vagy blokkolt és a komputernek be kellett avatkoznia, a telefon sms-t küldött a cég tulajdonosának, hogy a soför egy köcsög..
Szép uj világunk.
Reggel arra ébredtem, hogy valami bödületes állatságot álmodtam, amiben benne volt néhai apai nagyanyám, a macskaszaros zuglói elsö lakásom, meg még sok baromság, Fraud tudna ebböl az álomból egy nagyot fejteni, ha hagynám. Meg arra is ébredtem, hogy az uj canadai mobil szolgáltatóm kitiltott a hálózatból. Erre csak egy gépi hang figyelmeztetett, hogy az én telom, a nagyon fasza iPhone 4 nincs regisztrálva a hálózaton. He?!!!!
Közben kimentem a Chiccoba, hogy a Claytonnal repüljek egy korrekciós slop landinget, meg ha már ott vagyok, akkor egy huh de steep aproachokat, mert Katalin sárkánynö tegnap elött tüzet okádva árulta el vérben forgó szemekkel, hogy nem tetszenek neki a megközelitéseim.
Addigh a Telussal való kirobbani látszó háborumat jegeltem.
Clayton mondta, hogy menjünk ide a folyó mellé, csinálunk slope landing, majd néhány gecire steep aproach, aztán vissza a repülötér és Cathy be, ö ki, slop ujra, és ha okker a buli, megvan a canada test flight. Happy.
Ne cifrázzam, mint eb a sexet, tudjuk már mit kell össze bohóckodni a check listtel, save money and time, berugjuk a verdát és már menünk is, gyia ecsém.
Gyorsan oda is adtam neki az iPhone-t azzal a határozott utasitással, hogy csináljon sok képet, van hely böven a gépen. Átértünk a folyó tulsó partjára, Clayton mutatott egy fasza dimbes-dombos helyet. Alakitottam neki egy igazán szép, power managment leszállást, majd billegtünk egy harminc percet le-fel szállva különbözö ferde, szar talaj darabokra. Innen jött egy kisebb demonstrációs szak, hogy miért is nem kellene nagy sebességgel tolni a bringát leszálláskor.
Eklatánsan Clayton ezt ugy magyarázta el nekem, hogy ugye egy kibaszott teli talicskával sem rohansz le a dombról, hanem annyira lassan tolod le amennyire csak tudod, anélkül , hogy megállnál... Hát ja. Csak eddig Floridában az összes majomnak azért sirt a szája, hogy menjünk min. 24-30 KT-val vagy a felett, mert akkor jó. Ilyenkor csak azt nem értem, hogy hogy ezek még soha nem vesztek össze jobban?!
Az idö egyébként pocsék, mint a képeken is jól látszik. Visszamentünk, leszálltam, Clayton ki, Cathy be. Megvan. Transport Canada - Commercial Pilot Helicopter.
Elkezdtük az adminisztrációt. Közben Calyton elment szendvicsért.
Megjött, Cathy mondta, hogy akkor most családi ebéd van, huzzak el, majd fél óra mulva folytatjuk...
Rágerjedtem én is a Subway szendvicsre. Tudtam, hogy nem szabad, hogy egy szemét az egész szendo, hogy beteg leszek töle... de hát nem birtam neki ellenálni.
Illetve birtam volna, ha nem kapom el Jamie-t, az IT guyt, aki köpte a Telus customer service számát, még be sem ültem a kocsiba, már hivtam is.
Persze gép. De azért csak 4 opcióval, egy szint mélységben. A végén egy liba. Mondom neki:
- Kicsi szivem, van itten nekem ez a telom, ami aszongya, hogy nincs reggelve a hálón.
- Elöször ellenörizni kell, hogy tényleg én vagyok-e én?
Az utolsó kérdésig nem is voltam nyügös, megmondtam a cimemet, a születési idömet, a jogositványom számát... Majd megkérdezte az ügyfél accountom számát. Na ekkor mondtam neki, hogy akkor most menjen a picsába, és hogy sajnálom, hogy nem volt idöm még megtanulni a 8 jegyü számot.
Mondja erre nekem, hogy "Róbert" jó, akkor ezt hagyjuk, az accountot a Telus fraud departmentje felfüggesztette, legyek kedves befaxolni a Vogon szuper titkos Telus office-ba 2 db ID-t, amit a canadai kormány nekem személyesen állitott ki.
Ezt a "Róbert"-et különösen szerettem. A pina, akivel beszéltem, lehet max. 24. IQ-ja jó ha alulról üti a 80-at. És akkor leróbertez. Nekem baszd meg ez a Róbert jutott 47 éve a csepeli kórházban, shit, de hogy mennyire kurvára utálom, amikor leróberteznek. Gecire. Mindegy.
Ekkorra már éreztem, hogy ennem kell valamit. Kicsit beszélgettünk arról, hogy ki a fasz mondta, hogy nekem kell 2 faq'n canadai ID, hogy nincs, meg hogy honnan a pecsából szerezzek, stb.
Erre mondja nekem a punci, hogy adjak neki egy másik számot, ahol majd a fraud dept. felhiv, megbeszélendö mi is az a hatalmas dráma, ami miatt kitiltottak.
Mondom elszöször neki, hogy ha lett volna másik számom, ami nem egy kisebb fajta földi vagyon, ha használom, akkor nem kellett volna a szaros Telus telefonja, dughatta volna fel magának.
- Hát de hogy hogy? Nincs land-line telefonom?
- Hát igy a XXI. század tizedik évében nincs, miért ki az az idióta, akinek még van?
Próbálom megértetni vele, hogy nem szivesen adok neki egy angol számot, mert egy pöccsel erröl az én roaming költségemen nem egyezkednék 20 percet.
Áthidaló javaslatként mondom adja meg kit, milyen számon kell felhivnom. Figyelj.
- Na azt nem lehet. A fraud departmentbe nem engedélyezett bejövö hivás, és nem lehet kiadni a dolgozók nevét. Sem.
- Akko nyuszi kapcsolj oda a FAQ Dept. manageréhez.
Semmi, egy másik hülye liba, kitölti a Vogon ürlapot, és majd 5 munkanapon belül felhiv Walaki a F/D böl a megadott mobil számomon...
Erre mégegyszer bementem a Subwaybe és ettem egy szendvicset.
Bementem a 7Oakba, a Telus shopba, és mondtam Alex-nek aki eladta nekem a telot meg a szolgáltatást, igy melegibe, hogy esetleg ö is dugja fel magának a telomat, mert használni nem lehet.
Sajnálta, várunk.
Közben jött egy sms, a másikra, hogy infok vannak Magyarisztánból a Vogon hivatalokból és a Gestapo Vogon központjából, ugyhogy telozzak haza. Mi a rossebbel?! Vettem egy tábla csokit, mondtam Alexnek kifele menet a plazaból, hogy addig találjon ki valamit. Semmi.
Kivételesen jó hirek. Talán. El sem hiszem. Beültem a Yami Sushiba, mert ott van internet, éljen soká a Skype, tudtam telefonáni. Kértem egy Mizo levest, meg egy Tuna sashimit, meg egy steam rise-t, mert a multkori hideg rizstöl hideglelésem volt. Elbasztam. Tudat alatt tudtam, hogy a sashimi sok lesz.
Hihetetlen önfegyelemmel nem edtem meg az összes tunát. Amugy itt nem darabolja fel a szakács a halat, hanem ekkora kurva nagy darabokban adják. Ezt csak ugy tudod megenni, ha a pálcikával felkapod és szétharapod. Nem EU komform, de kit érdekel?
Vissza a Chiccoba. Közben apróbb müszaki problémák, leginkább a Telus okozta mellékhatások. A viz amit vettem, a kocsiban begurult a fék alá. A benzinkutnál rossz oldalra áltam, a csö nem ért el a kupakig. A Chiccoban Cathy már lepattant, az adminisztráció félbe maradt. Dizaszter gyanus jelek...
Továbbra sem jön meg a postám, ettöl már sik ideg vagyok. A Subway szendvics az egész rendszert katalizálta, és összekülönbözött a Mizo levessel és a halakkal. Huuh.
Holnap este 5-kor Chicco X-Mas party.
Ma meg még edzés. Szilárd elhatározással.

Orgy (c)

PS: Tekintettel a Magyarisztáni nyugdij rendszerrel kapcsolatos történésekre, vázlatosan és tényszerüen összefoglalom 3 bövitett mondatban az Argentin nyugdij redszer történetét 2001-töl.
- 2001-ben az Argentin kormány a költségvetés nehéz helyzetére való hivatkozással (?!) államositotta a magánnyugdij pénztárakat, majd az ott felhalmozott pénzeket lenyulta és elcseszte.
- 2 évre rá Argentina államcsödöt jelentett
- ezek után az Argentin kormány államositotta az összes többi nyugdijbiztositót és a pénzt lenyulta és elcseszte
- 2005-ben pedig a nyugdijat, mint ellátási formát - miután már nem volt rá fedezet - megszüntette, és helyette bevezetett valami izét, ami a segélynél több, de nem jár alanyi jogon, és az éhenhaláshoz sok, de az életben maradáshoz kevés.
- Argentina azóta sem lábalt ki a válságból... nyugdij nuku.

Ha kivételesen megérintettem a politika mezejét, itt van még egy kisebb idézet a témához Pinochet hatalomra jutása Argentinában:

1973. szeptember 13. Pinochet hamar megerősítette egyeduralmát, és önmagát nevezte ki a Junta egyedüli elnökévé (korábban ugyanis azt tervezték, hogy a pozícióban folyamatosan váltják egymást a magas rangú katonatisztek), majd hamarosan kinevezte magát a Köztársaság Elnökévé is. Emellett felvette a „Capitán General” címet, felélesztve ezzel a chilei függetlenségi háborús hős, Bernardo O'Higgins kultuszát.

Hatalomra kerülése után villámgyors gazdasági reformokat indított be az országban. Az új gazdaságpolitika kidolgozására érkeztek az országba az ún. „chicagói fiúk” (a monetarista Milton Friedman elképzeléseinek követői, a Chicago-i Egyetemen végzett közgazdászok). Az ő támogatásukkal Pinochet uralmának korai évei alatt Chile gazdasága komoly változásokon ment át. Allende korábbi gazdaságpolitikája ugyanis azon alapult, hogy a fontos nagyvállalatok állami kézben kell maradjanak, így például az USA tulajdonában lévő rézbányák is. Az államosításokra az Egyesült Államok akkor a gazdasági segély leállításával válaszolt. A réz világpiaci ára is zuhanni kezdett, így az ország gazdasági káoszba került. Ekkor sokan láthatták fontosnak, hogy a katonák átvegyék a hatalmat, és véget vessenek ennek a káosznak. Pinochet ugyanis egy nyitottabb és szabadabb piacot ígért: „Chile a proletárok országa helyett a vállalkozók országa lesz”.

Hajrá Margentina!

2010. november 24., szerda

A sárkány maga - FT 95 % (almost) PASSED

2010/XXIII. rész
November 24. Szerda 6:33 PM
Suction: 3.4
Flight time: 2.7 hours , type: BH06

A mai nap sem kezdödött túl késün. Nyolc órára mentem a Chiccoba, azzal a tervvel, hogy elöször megnyomom az elméleti vizsga kérdezz-felelek részét, majd jön Clayton egy rövid formába hozó gyakorlattal, majd kis szünet és 2-töl Cathy - a sárkány maga -, akivel meg kell küzdenem.
Ehhez elözö nap kaptam egy szolid 4-5 órányi tervezési feladványt, ahogy azt tegnap irtam.
A mai blog alapvetöen szakmai tartalmu, de az olvasók kedvéért igyekszem a nép egyszerü gyermekei számára közérthetövé tenni a helikopter iparággal kapcsolatos szakmai nézeteimet.
Lássuk tehát közérthetöen:
Mi a különbség a helikopter és a repülö között?
A repülö autó 4 kerékkel, a helikopter motor 2 kerékkel. A helikoptert mindig vezetni kell, mert magától csak a picsába tud menni. A repülö, ha nem cseszteted, alapvetöen hajlandó arra menni magától amerre kell.

Mi a különbség egy benzin motoros kis helikopter és egy hajtómüvel ellátott helikopter között? Az elsö olyan mint egy moped, a második olyan mint egy speed motor, az egyszerüség kedvéért legyen mondjuk Ducati - ti. én azzal járok, ha otthon vagyok.

Mi a különbség sik vidéken helikopterezni, pl. Florida vagy a Sziklás hegységben repülni, pl. B.C.?
Kb. annyi, mint a Balatonon vitorlázni vagy az Atlanti-óceánon hajózni vitorlással.
Összefoglalva, ahogy autót meg lehet tanitani vezetni szinte bárkit, csak idö és türelem kérdése, repülöt is meg tud tanulni valaki vezetni. Helikoptert is meg tud tanulni vezetni sok ember, de ha olyan tanul meg akinek nem kéne, az nagyon hamar kivégzi magát - mint egy idióta a motoron..
A helikopter gyakorlatilag egy olyan elvetemült szerkezet, ami nem áll másból, mint 2 iszonyu pusztitásra képes fünyiróból, ami ráadásul össze van kötve. Az egyik a fejed felett, a másik a hátad mögött. A bajt alapvetöen a hátad mögött lévö szokta okozni, amikor beledarálsz valamibe vele, a nagy pusztitást ezzel szemben utána a fejed felett lévö csinálja.
(mert az elsö darálás miatt kb 99 % valószinüséggel felborulsz) Jó mi?
Fenti példával élve, én eddig egy mopeddel motoroztam leginkább sik vidéken. Most ezzel szemben rá kellett ülnöm egy kibaszott hisztis speed motorra, felmenni vele a hegyekbe, a szerpentineken gyorsasági futamot tolni Rossival és Stonerrel.
A mai Flight Test kb. erröl szólt. Ettöl aztán bár szinte mindent meg tudtam csinálni, mert nagyon akartam, de azért szépnek nem volt szép a "motorozásom", csak jó. De az is valami.
A földi rész nem volt vészes, sok-sok sok buzi kérdés, amivel találkoztam arra tudtam a választ, amire nem, ott improvizáltam. Clayton nem volt vészes a formába hozó bemelegitésen, még alakitotta az utolsókat rajtam a levegöben, a Sárkánnyal való találkozásom elött.
Andy becsületére legyen mondva - amiért nagyon tisztelem - még odajött és biztatott, olyan BRO stilusban, "That's will be fine man!" Jó gyerek, csak egy állat.
Utána lett volna kb 1.5 óra szünet, de a buzeráns, aki elöttem repült lemondta(?!), ugyhogy elökerült Cathy egy szörme kabátban és egy piros sisakkal a kezében és mondta GO.
Tudni kell 2 dolgot, az egyik, hogy az idö folyamatosan romlott, a másik meg hogy olyan geci hideg volt és van, hogy pl. Clayton délelött hótaposoban és kesztyüben tuningolt engem, pedig a Jet Rangerben van fütés. Nagyjából van.
A dolog ugy kezdödött, hogy Cathy mondta, kezdjem el a ground checket, azaz hogy mindent átvizsgálunk hogy jónak tünik-e és majd Ö csatlakozik és kérdez. Csatlakozott és kérdezett. Ezeknek a vizsgáztató nöciknek ez a mániájuk, ez az állandó érdeklödés... Gaby, az FAA vizsgáztatóm Floridában is állandóan érdeklödött, kizárólag szakmai dolgokról...
Cathy például megkérdezte tölem, hogy mi az a 2 szürke doboz a hajtómü /a kályha/ oldalán. Az egyikbe elektromos madzagok mentek, a másikba meg valami fémmel boritott kábel. Pont semmi fogalmam sem volt róla, blöff - FCU /fuel controll unit/ nem nyert.
Beültünk, berugtuk a cuccot. Pörögtek a fünyirók. Elöször, mint egy navigációs gyakorlat gyanánt, elindultunk Pitts Lake felé. Rögtön elindulás után láttam a fasza sikh templomot, de igazán nem voltunk jó helyen. Ezt nagy rutinnal eltitkoltam, és kb 1 perc mulva jött a megvilágosodás, helyre tettem magunkat, mert kb. fél mérfölddel jobbra voltunk. Innen kis rádiózgatás után elindultunk észak-nyugatnak. Kb. 5 NM -re volt egy pici tó, amit kb. 3 perc alatt értük el.
Egy a közép korból itt maradt eszközzel - amit az amerikai vagy a spanyol talált ki szerintem 300 éve - a fedélzeten, helikopter vezetés közben ki kell számolni, mennyi a sebességed. Ez a szerkezet amugy egy logarléc - már ha van még a földön olyan ember aki tudja vagy látott olyat - amit tekergetni kell egy tárcsa körül. /ld. a képet jobbra - a szerk./ Fostam az adatokat, a NASA is megirigyelhette volna a Kennedy ürközpontban. Mentünk még kb. 4-5 percet, mire a nö kitalálta, hogy akkor vegyem fel a szemellenzöt, mert most kiteszteli rajtam, hogy birok-e müszeresen helikoptert vezetni. Ez canadai sajátosság, az amerikainál a vizsgán ezzel pl. nem csesztetnek. Birtam vezetni müszeresen. Jött a következö játék, még mindig a szemellenzövel, ami nem más mint egy szemüveg aminek a felsö fele le van sötétitve, igy csak a müszereket látod. Én pl. nem annyira láttam a müszereket, mert ez alá nem lehetett felvenni szemüveget. De az az 1000 óra müszeres gyakorlat elözöleg elég volt félig vakon is, hogy a Jet Rangert elvezessem. Szóval jött ez a csukd be a szemed Öcsi, én elcseszem az egészet Te meg majd hozd helyre ha szólok. Joh.
Miután ezen tul voltunk, valami hegy tetején találtam magunkat a levegöben. Cathy mutatott nekem egy havas kis tisztást, ahová le kellett szálni. Sárkány önagysága amugy ült mint egy duzzogó hörcsög mellettem és nem annyira szólt semmit, csak hümmögött. Ettöl nö az önbizalmad, ha nem tudnád.
Ezt a játékot "confine area approach"-nak hivják, a hegyekben különösen szar, mert
a./ kurva magasak itt a fák, kb. 30-60 méter
b./ semmi, de semmi információd nincs arról honnan a picsából fuj a szél
c./ mert tagolt a terep, dombokkal meg minden szarral, amit csak el tudsz képzelni
Beestünk a területre. Nem annyira szálltam le, mert nem igazán tudtam a hó alatt mi van, de láttam egy kicsi jég foltot, és feltételeztem, hogy még egy befagyott tó is lehet. Persze Cathy nem hagyta ki, kérdezte leszállok-e? Nem cicám, a f... m se tudja, mi van a hó alatt.
- Jóóóó. - mondta, de azóta se árulta el mi volt a hó alatt. LoL.
Innen, miután geci magasak a fák, csak függölegesen lehet elemelkedni. Ez olyan, mint ami a filmekben van, de a valóságban, nagyon szar igy felszállni. Félután a kis édes elkezdte nyomkodni a 2 sornyi warning és caution light test gomját, ami az etikett szerint az jelenti, hogy szimuláljuk a "beszart a helikopter" érzést. Vissza a hóval teli lyukba. Geci jó, igy kell csinálni.
Ujra fel és le... Sárkány füstöt eregetve kiköpte a következö ötletet, deviation ecsém. Innen ahol most vagyunk, menjünk el Cultus Lake-hez. Nyomott valami köritést, hogy a Customerek most találták ki, hogy oda akarnak menni. Á faszt, csak szivatott.
Imádtam. Kb. annyi fogalmam volt arról, hogy hol vagyunk, mint macinak a téli álom utáni elsö reggelen, tavasszal. Mindegy, tagadni kell. Mindent.
Nagyjából sejtettem hol hagytuk abba a bohockodást a szemellenzövel, löttem egy irányt, hasaltam egy távolságot. Megjött a Fraser River képe, megláttam a Mission melletti auto versenypályát, a Cultus Lake-nél meg jártam Andyvel, meg kocsival. Sinen voltunk.
A terület eléréséhez át kellett repülni a Sumas-hegyen. Közben elkezdett havazni és a felhözet meg süppedt lefele, kb. 1800 feetnél magasabban már nem tudtunk menni. Mint késöbb kiderült, a Sumas-hegynél van egy genya bánya amit el kell kerülni. Ezt egyrészt nem tudtam, másrészt a térképen meg nem láttam. (Mert a szemcsi a 2 ülés között pihent.) A Sárkány hörögve kérdezte, hogy miért repülök a 2 bucka közötti lyuk irányába? Jobb hijján az igazat mondtam neki, ösztönösen a lyuk felé haladok. LoL.
Ez nem fallokrata megállapitás, a Hármashatárhegyen is igy csinálod, ha repülsz át Óbuda felé, a Virágos Nyeregnél repülsz át, nem a dombok felett. Ösztönösen babám.
A választ elfogadta, majd lehuzta a hajtómüröl a gázt alapra, és jelezte:
- "Simulated engine failure!" - örvendek a szerencsének.
Collectiv down, check speed, check rotor RPM, turning to the wind, confirm SPOT. Emergency call - na ez elmaradt. Már mentünk is tova. Még mielött a következö hegyet elértük volna, kiértünk a Sumas által körülhatárolt sik vidékre. A Sárkány itt elforgatott engem nyugatnak, és jelezte, találjunk egy jó kis mezöt, ahol tovább lehetne engem csesztetni. Találtunk. Leszálltam.
Kitalálta, hogy itt auto rotationokat fogunk csinálni. (straight in és 18o)
Auto rotation:
A helikopter a közhiedelemmel ellentétben nem zuhan le (azonnal), ha megáll benne a motor. Miközben önfeledten halad lefele, a levegö forgatja a rotort, amitöl ez egy kiegyensulyozott kis merülésnek tünik. Na már egy helikopter pilótának tünik annak. Amugy egy amatör földi halandónak olyan mint a zuhanás, közvetlenül a halál elött. De ez igy természetes. Az auto rotáció az is amikor ezt gyakorlod. Ennek 2 változata van.
1./ amikor még a történet (szomorú) vége elött föltekered a szenet a motorra, amit a gyakorlat kedvéért vettél le és igy fejezed be az autorotációt kvázi biztonságosan.
Kiegészités: miután a hajtómüves helikopter leginkább egy speed motorra hasonlit, ez kicsit itt macerásabb, mert ahogy a speed motornál sem lehet beletépni a gázba, mert minimum felágaskodik a verda, a turbine engine-re sem lehet rátépni a szenet, mert szétesik a picsába. (power recovery)
2./ amikor nem teszed vissza a motorra a teljesitményt, hanem a földig csinálod a gyakorlatot, és a rotor energiáját használod arra, hogy biztonságosan talajt fogjál. (full down auto)
Mind a két technikával iszonyatos mennyiségü helikoptert törtek már össze gyakorlat közben. Egy Jet Ranger ára kb. 6-800 ezer dollár, nem különben a potenciális humán veszteségröl, ettöl azért aggodalmas mindenki. Értsd - izgul.
Ez is megvolt. Közben a föld közelében Katalin szórakoztatott még 2 gyakorlattal, lazitás képpen, jam pedal - amikor beragad a pedal és pörög a helikopter a tengelye körül. Láss csodát ez is kezelhetö. Majd pedig a engine failure during hoover, amikor függesz a földtöl kb. 3-5 feetre és leveszi a szenet, a szokásos tüzet okádós kiáltással:
- "Simulated engine failure!"
És még mindig nincs vége. Szálljunk fel, emelkedjünk és csináljak neki gecire döntött fordulót. Balra. Mert arra szarabb. Kis füst az orrlyukán, kék. Jelzi elégedett a kantra vágott fordulóval.
- Jó menjünk vissza a repülötérre. - mondja a piros sisakjából kifele beszélve.
- Az északi hangárokhoz. Ez átbaszás volt, mint késöbb kiderült.
Sárkányom lenyul középre a pultra és kikapcsolja a hidraulikát. Ettöl a kormányok olyanok lesznek, mintha egy vödör éppen kötö betonba dugták volna. Ez is csak egy hiba...
Erre is van egy fasza mondóka. Ennek a hibának az a baja, hogy egyrészt fáradsz töle, másrészt kell hozzá egy hosszu egyenes terület, pl. leszálló pálya, mert ilyenkor ugy kell a helikopterrel leszállni mint egy kis Cessna-val. Na ez legalább megy simán. Kicsit neheziti a pályát, hogy a kormányt nem birod mozgatni. Clayton annak a hive, hogy a végén, körkörösen, kurva gyorsan mozgasd a kormányt, mert ez segit. Más nagy Sasok, mint pl. Andy és pl. Cathy ezzel nem értenek egyet. Én - nyilván kitaláltátok - tészta keverö párti vagyok. Mindegy, jó lett.
Ösárkánysága a földön kicsit hörgött a tészta keverés miatt, de csak becsületböl.
Erre még mindig nem volt vége a sportnak. Mondjuk ekkor éreztem már, hogy a tököm tele van a végtelennek tünö ötlet halmazzal.
- Jó, menjünk vissza a hangárokhoz, de NO HOOVER TAKE OFF -val. Ez olyan macsós elindulás helikopterrel, akkor kell csinálni ha nagy hóban vagy homokban dekkolsz és ha lassan - ügyesen veszed el a gépet a földröl, akkor pont semmit nem látsz majd, mert a rotor szél felkavarja és felkapja a havat vagy a homokot.
Elvettem és orra is állitottam a cuccot. Ez nem annyira helyes, de már nem volt türelmem, meg leginkább siránkozott a torony, hogy huzzunk már a picsába a 19-es pályáról, mert leszálló gépe van. Utálom, ha a seggemben egy 60 tonnás vasaló gépet érzek...
Azt hittem vége. Hiba volt.
Leszálltam a SPOT Alfán, és erre Katalin kitalálja, hogy akkor még itt van egy fasza kis lejtö, csináljak neki 2 slope landinget. Ez olyan buli, amikor egy ferde talajra kell letenni a gépet és fel. És le és fel. Macera. Nagyon. Ez is egy olyan játék, amivel könnyen - praktikusan különösebb erölködés nélkül fel lehet boritani egy helikoptert.
Na, erre nem volt már türelmem. Ezt az egy szart ujra kell futnom Katalinnal holnap vagy holnap után.
Amugy ez is megvolt.


Ime egy kép a birtokról, feldiszitve. A többi holnapra maradt.
További kellemes napot mindenkinek!

Orgy(c)

2010. november 23., kedd

Ready to FT...


2010/XXII. rész
November 23. Kedd 11:23 PM
Suction: 5.5
Flight time: 1:35 type BH06

Képen AW139 - a kedvencem.

Elöször is meg vagyok hatódva, hogy ennyien reklamálnak ha ki-kimarad egy két nap a blogból. Köszönöm srácok, nagyon jól esik!
Tixi nagy intenzitással javitja a blogot és tuningol, hogy még olvasmányosabb legyen az irás. Köszönöm Titi. Béke.
Másodszor Andyvel való kissé megromott viszonyom miatt hétfön leboxoltam Cathyvel a témát, visszakaptam szeretett Claytonomat, de nyertem egy PRE flight testet, elméleti - földi résszel, a hozzá való tervezési feladvánnyal és ellenörzö repüléssel. Na tegnap erre készültem, ma ezt szivtam. Közepesen dekoncentrált vagyok - ez NEM segit.
Holnap pedig reggel 8:00-tól Cathy baby földi kérdezz-felelek játék és tervezési feladat megoldás. Ez a tervezés röviden: repülj el innen ide, ott vegyél fel 3 majmot, darabja alapból télen 206 lbs. (definició szerint 94 kg) vegyél hozzá fel annyi csomit amennyit birsz, vidd el öket B-be, ott hajitsd ki öket, gyere vissza...
Holnap ezután a játék után Claytonnal egy gyors infield (itt a repülö téren benn) még elromlik ami nem romlott eddig el. Rövid ebéd és 2-töl Fligh Test Katalinnal, minden hatalom birtokosával, a nagy Sas matriarchával.
Ha mindezen tul vagyok, a Tiétek vagyok, megirom mi történt a kutyákkal, velem, a FT-en ha jól sikerült, Andyvel, milyen itt a tél, miért hülyék az ügyvédek, stb.
Gyüjtöm témákat, csak gyözzétek majd kommentelni...
Addig kitartás, most megyek aludni mert reggeltöl egész napos "oral" sex forgatásom lesz és nem én vagyok a rendezö (sem).
Orgy (c)