2010. október 27., szerda

Hidfö állás Vancouverben - auto vásárlás 2. rész



2010. október 27. 14:37 Szerda
  • Aktualitások

  • Miiután egyenlöre nem látom mikorra érem utol magam itt a blogban, - értsd idöben - avval az ujitással állok elö, hogy a blog elején egy rövid aktuális hir halmazt adok, mi van velem témakörben...

  • Ma elkezdödött a hegyi kiképzésem. Értsd, repültem 1:20 percet, Jet Rangerrel, erröl irok majd részletesesn késöbb.
  • Továbbra is szenvedek a magyar ékezetekkel, kedves barátom azt javasolta, hogy fehér alkoholos filccel jelöljem fel a MacBook Pro-t, de nem látom itt hol veszek fehér (!) alkoholos filcet, ti. a MBP billentyüzete fekete. Igazándiból az a baj, hogy mint a mellékelt ábra mutatja, megy ez a magyar ékezetes dolog, csak nagyon fárasztó..

Auto vásárlás(ok) a Hold másik oldalán

Amikor Floridába mentem, akkor is szembe találtam magam avval a problámával, hogy autó nélkül gyakorlatilag életképtelen vagy. Ez a probléma azonban felvet egy ujabb kérdést.
Neveztesen, a civilizált világokban, ahol a várható élettartam nö ( ellentétben az olyan ázsiai országokkal mint Magyarisztán, ahol a förtelmes EÜ ellátás miatt stagnál vagy csökken ) a népesség nem tud létezni autó nélkül, pl. Floridában nics járda, de legalább minden genya messze van.
Igy aztán tele vannak az utak 70 és a halás közötti, félig vak, rinocérosz vagy leginkább lassitott felvétel reakció idejü trotty autó vezetökkel. Ezért mindent korlátoznak, szabályoznak. Eleinte szokatlan volt Floridában, hogy hetven mérföld a max. sebesség autópályán és ez nem vicc, hetvenhat felett le tartóztat a Sherif. De ha megszokod, igenis nagyon békés...
Az persze nevetséges amikor az agyatlan amerikai barom ül önelégült képpel a 4oo lóerös buzi Muscle Carjában és élvezi, hogy soha életében nem próbálhatja ki, amikor a nem kis fogyasztásu autója több teljesitményt ad le mint egy Zsigulátor vagy egy Suzuki Stift. LoL.
Szóval Florodában, volt egy félolasz autó kereskedö, neveztesen Tony, aki végül is kereskedö létére, nem volt akkora geci, mint
általában egy autó nepper. Persze egy autó nepper, az autó nepper. Mára már tudom, mit csesztem el akkor, amikor a Chrysler Concordot vettem Floridában. Soha életemben nem tudtam jól használt autót venni. Mert a használt autó vásárláshoz kell egy fajta mutyi érzék, ami nekem nincs. Nos pl. ezért vagyok életképtelen a jelenlegi Magyarisztám közig határain belül.
A multban persze voltak nem annyira rossz beszerzéseim, pl. a Jaguár XJ6 amit aztán rommá tört alattam egy kb. sonkás zsömle értékü Hunyadi kisteherautó, okozva evvel egy tetemes veszteséget, mert ti. a XJ6-ost tényéleg szerettük. Mivel mutyiban nem voltam jó, a biztositó lehuzott, mint a riadt majmot, GTK lett a cucc, és 4 hét mulva egy másik fél Jaguárból ujjá születve már kinn is volt 2.2MFt-ért a Kapi uton. Valami balek biztos megvette..
Ezért aztán már ismertem náhény szabályt, pl. nem veszünk drága használt autót, csak olyat veszünk amiben kurva nagy motor van, ti. a nagy motorban nem szij van hanem lánc, ami nem annyira szokott elszakadni. A szij pedig - Murphy ide vonatkozó szabálya szerint - elszakad a vásárlást követö harmadik héten. További elöny még, hogy egy kis értékü autót néhány idióta bebaszott teenegeren kivül senki nem akar ellopni, ti. nem éri meg...
Ami el lett cseszve Tonyval, az hogy nem állapodtam meg vele egyértelmüen, hogy vissza veszi tölem amikor elhagyom Floridát. Illetve én megállapodtam vele, csak nem mondtattam ki vele, szó szerint, hogy akkor CASH-ben kifizeti nekem, amikor elmegyek. A rohadék meg persze, mint egy jó nepper nyilván nem vette meg tölem, hanem ott kellett hagynom bizóba. Ezért van most egy autóm Floridában( is ) . A legfontosabb szabály tehát, ugyanaz, mint a biztositóval. Amikor a biztositást kötöd, jön egy meleg - megengedö stilusu, mini szoknyás bombázó - combfixben, ami kilátszik egy kicsit , akivel - és ami miatt megkötöd a kurva drága biztositást. Amikor káresemény van és pénzt szeretnél, jön egy büdös száju, rossz indulatú, félig vak és süket kárfelmérö, akiböl egyetlen mondatot tudsz kihuzni, a ASZF 3.5.6./a pontja alapján erre nem fizet a biztositó.
Az autó nepper detto - amikor veszed:
- Uram evvel az autóval nem tud rosszul járni, ez nem veszit az értékéböl, ez még befektetésnek sem rossz...
Amikor 2 hét mulva viszed vissza és kérded töle mennyit ad érte:
- Uram max. xxx ( a fele amennyiért vetted ) , áll a piac, egy ilyen nagy értékü autó nagyon nehezen adható el, én igy is bukni fogok az autón...
Tehát, itt Vancouverben meghazudtolva az összes eddigi szivásomat, eleve abból az aspektusból vettem autót, hogy ha lehet ne bukjak rajta ( túl ) nagyot.
Ebböl a szempontból a rendezö elvek tiszták voltak, Ha nem dealertöl veszed szivni fogsz a hatóságokkal, ha bele szeretsz egy autóba, akkor azt drágán fogod megvenni, ha kis autót veszel, szétesik. Erre való tekintettel 3.000 CAD összegben maximáltam a befektethetö összeget, és már jól tudtam Floridából, hogy amikor alkuszol majd az autóra, akkor meg akar majd szivatni a kis geci dealer, mert elfelejti mondani alku közben, hogy még ki kell fizetni az adót ( itt Canadában 12% ) és a dealer jutalékát ami kb. 400 - 450 $. Ezért aztán a legjobb az, ha az alku elején bele alkuszod a további dealbe ezt a 2 összeget. Ha elég ügyes vagy és jól idözited, akkor evvel a trükkel egy kis extrát levehetsz a dealer nyereségéböl, de ne aggódj, mindig mnarad neki bö nyállal.
Tehát kinéztem a Kingsway-en egy autót a neten, egy Pontiac Montanát, ami 4k - ért volt kinn neten. A Pontiac Montana egy igazi oriási, értelmetlen méretü VAN, 7 üléssel. Elmentem a kereskedöhöz, aki igazi Canadai volt, 3 éve.. Elötte féig pezsa - félig német. Mint késöbb kiderült, az emigrációnak azt az amerikában is jól ismert módját választotta, hogy egy kisebb, de még nem szemérmetlenül nagy összegért szerelembe esett egy "igazi" canadai növel, akit aztán hirtelen ugy elvett feleségül, hogy rögtön canadai állampolgár lett.
Megjegyzem a Bristow Academy-nél Floridában a hot meleg norvég Andrei és szinte az összes oktató evvel az eljárással hosszabbitotta az éppen lejáró vizumát és betonozta be magát a langy meleg Floridába.
Szóval elmentem ehhez a félig német - félig perzsa Kevinhez, vigyáztam, hogy ne legyek se tul öltözve, ne tünjek tul vastagnak és megalkudtam a Montanára. Félig. Csak. Aztán ott hagytam az embert egy napra, majd vissza tértem, bele alkudtam 3 hónap garanciát, és a vissza vásárlát december végéig, az alkuban benne volt ( már ) az adó és a dealer jutaléka, sajnos a biztositást nem tudtam bele alkudni.
Igy 3,200.00 CAD lett a vége - ami igy is 7 százalékos budget túllépés .
Persze itt is voltak nem várt költségek. Amerikában és Canadában is, ha van jogositványod, tudsz venni autót, és kb. 30 perc - értsd. harminc percen belül rensdszámmal, tokkal - vonóval viheted. Semmi extra, semmi további ügyintézés, szopás okmányirodában, vagy valami faq'n Vogon hivatalban.
DE. Biztositás nélkül sehová sem mehetsz. Egyrészt nem enged el a kereskedö, másrészt nem kapsz rendszámot. Itt B.C.-ben pl. kicsit monopol helyzetben van az az egy biztositó, aki a rendszámot hozza és akinél a biztositást kötöd. Az ujabban Magyarisztánban emlegetett - "hülyeség ez a szabad verseny a kapitalizmusban" - mellékhatásait jól mutatja, hogy az NCBC Biztositó olyan geci drágán köti itt a kötelezöt, hogy mejdnem beszartam. Igaz, hogy a Sanyi tiz percen belül ott volt, hozta a rendszámot és a lovén kivül mást nem is nagyon akart.. Illetve megpróbált rám tolni ezt azt, mert hogy a minimum cheapest paraméter, amit adtam neki sorvezetö képpen, nem töltötte el boldogsággal.. LoL.
Néhány gyenge kisérlete volt, pl. hogy a 200,000.00$-os minimum felelösség biztositás csak a minimum kötelezö és jobb lenne ha megemelném két millióra, mert mi van akkor ha...
- No. Thanks.
Akkor majd ha a Pontiac Montanaval okozok 2 millio CAD kárt, akkor majd ugyis benne leszek a CNN-ben, majd abból kifizetem a különbséget.
Igy is genya 400.00 CAD volt a biztositás 3 hónapra, mert kevesebbre nem lehetett megkötni, stb. Mindegy - járulékos veszteség. Ha nem is háborus. Még.
Ami fantasztikus ebben az autóban, hogy egyenlöre minden, de minden müködik benne. Hihetetlen.
Jó a bal oldali elsö lámpából kurvára hiányzott az izzó, mint ez a napokban kiderült. Gyanussá vált, hogy a förtelmes, esös, sötét idöben semmit nem látok, ugyhogy a cég elött ( erröl majd késöbb ) bele néztem a bejárati ajtóba, ahol parkoltam és konstatáltam, hogy nem ég a bal oldali elsö lámpám.
/majd valaki irja meg nekem hogyan lehet a képeket oda tenni ahová én szeretném.. thx. - a iró s.k. /
Nyomban el is mentem a jelenlegi szállásommal szemben lévö benzin kúthoz, hogy vegyek egy égöt, ahol a következö választ kaptam:
- Ott hátul vannak az autókhoz kapható szarok, ha ott nincs, akkor nincs , egyébként meg nem értünk hozzá... valami indián - paka nöci volt a kasszában.
Azért még elötte szétszedtem az elejét. Amiért az egész szót érdemel az az, hogy
1. Ellentétben pl. az idióta francia által gyártott Citroen tipusokkal, amikhez otthon volt szerencsénk, akár egy háziassyony is tud égöt cserélni ebben az autóban. Ez üditö változatosság pl. az emlitett Citroen családdal szemben, amit szervizbe kell vinni, mert kvázi le kell bontani az egész elejét..
2. Amikor bementem egy ilyen Brico Store, stb. stilusu áruházba ( Canadian Tyre ), ahol volt külön auto parts részleg, ahol bárki vehet autó alkatrészt minden féle magia nélkül, akkor az ember tiz másodperc alatt megmondta a gyártó és a tipus, évjárat közlése után milyen égö kell bele.
Ami volt, potom 9 CAD-ért nekem adták , és hihetetlen de pont 5 perc alatt ki is tudtam cserélni.
Ennek örömére elmentem keresni egy használható éttermet. Kisebb bolyongás után, mert az edzöterem melletti Katana nevü japcsi Terizaki bár még zárva volt, egy spanyol étteremben kötöttem ki, ahol a tulajt Morris-nak hivták, mint a Miért éppen Alaszkában? sorozatból a polgármestert.
De most besötétedik itt lassan, ebben a Cafe Mocca nevü bárban, ahol reggelizni is szoktam, ugyhogy elmegyek fehér alkohol filcet venni a fasza Pontiac Montanaval.
Folyt. köv.
- Orgy. -






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése